Wyspa handlowa z kosmetykami – prowadzenie straganu i wyspy handlowej w galerii handlowej to bardzo dobry pomysł na dochodowy biznes. Każdego dnia centra handlowe odwiedzają tysiące ludzi. Wynajęcie niewielkiej powierzchni pozwoli Ci na prowadzenie biznesu w miejscu dogodnym do dotarcia do klientów. Ze względu na niewielkie rozmiary znacznie taniej jest wynająć powierzchnię handlową na wyspę niż wynająć cały lokal.
W przypadku sprzedaży drobnych przedmiotów, takich jak kosmetyki, wystarczająca jest dostępna powierzchnia takich budek. Dobrze zaprojektowana wyspa pozwala przechowywać kosmetyki i pięknie je eksponować. W kolejnych artykułach podamy kilka wskazówek, jak prowadzić kosmetyczną wyspę zakupową. Podamy również kilka praktycznych wskazówek, jak rozpocząć tego typu działalność.
Lokalizacja wyspy kosmetycznej
Wybór miejsca to bardzo ważna kwestia do rozważenia przed założeniem sklepu kosmetycznego. Wyspy handlowe to stoiska ustawiane w korytarzach galerii handlowych. Wiele osób przechodzi przez te korytarze i możesz założyć dochodowy biznes w dowolnym miejscu. Jednak niektórych lokacji lepiej unikać – na przykład tych fragmentów korytarzy, tzw. „ślepych zaułków”, bo zazwyczaj panuje tam mały ruch. Najlepiej wybrać eksponowane miejsce o małym natężeniu ruchu – na przykład miejsce przy wejściu do galerii lub na korytarzu naprzeciwko kasy supermarketu.
Kosmetyczną wyspę handlową lepiej otworzyć w dużym mieście, zwłaszcza jeśli stawiamy na produkty z wyższej półki, jak profesjonalne linie do pielęgnacji włosów czy kosmetyki naturalne. W mniejszych miastach lepiej sprawdzają się standardowe kosmetyki kolorowe. Dobrym celem są również miejsca w pobliżu dużych ośrodków studenckich, ponieważ w tych kręgach zainteresowanie kosmetykami jest zwykle duże.
Kosmetyczna wyspa – franczyza
Sprawdzonym i popularnym sposobem prowadzenia kosmetycznej wyspy handlowej jest franczyza. Franchising to świetny sposób dla małych przedsiębiorców na prowadzenie biznesu. Obejmuje prowadzenie firmy pod szyldem innej marki. W ten sposób usuwany jest czynnik ryzyka związany z uzyskaniem zaufania do nowej marki i pozycji rynkowej. Franczyzodawca oferuje nam kosmetyki na sprzedaż i dzieli się całym know-how.
W przypadku wyspy handlowej franczyzodawca zazwyczaj zapewnia stoisko zaprojektowane zgodnie z określonymi standardami brandingowymi. Prowadzi również szkolenia sprzedażowe i marketingowe oraz oferuje różnego rodzaju materiały promocyjne. Ten sposób prowadzenia biznesu jest najbezpieczniejszą drogą do odniesienia sukcesu w biznesie. Jednak jak każda działalność wymaga wkładu własnego, zazwyczaj rzędu kilkuset tysięcy złotych. Stojak wymaga przechowywania.
Wygląd wyspy zakupów kosmetyków
Jeśli zdecydujemy się na franczyzę, najprawdopodobniej otrzymamy szczegółowy przewodnik po tym, jak będzie wyglądać nasza wyspa handlowa. Jeśli jednak sami odpowiadamy za jej dekorację, powinniśmy wiedzieć, na co zwrócić uwagę projektując i urządzając kabinę kosmetyczną. Po pierwsze pamiętajmy, że mamy do czynienia z niewielkim obszarem. Oznacza to, że musimy skupić się na maksymalizacji powierzchni handlowej.
Najlepiej sprawdzają się wyspy z dużą ilością szkła, ponieważ mogą wyeksponować najwięcej produktów. Dobrym rozwiązaniem jest również obstawianie wysp, które są otwarte ze wszystkich stron. Idealnie byłoby, gdyby klienci mogli swobodnie krążyć po wyspie i kontaktować się ze sprzedawcami w dowolnym miejscu na wyspie. Ułatwi to sprzedawcom budowanie relacji z konsumentami. Wyspa powinna mieć dużo szuflad, w których można przechowywać kosmetyki. Wyspa handlowa powinna być schludna, czysta i uporządkowana. Możesz spróbować rozszerzyć ich ofertę o drobne usługi, takie jak porady wizażysty lub testowanie makijażu. Taka oferta z pewnością przyciągnie więcej klientów.
Wyspa handlowa z kosmetykami – czy warto?
Na koniec zastanów się, czy warto inwestować w firmę taką jak wyspa kosmetyczna. Wiele zależy od naszego nastawienia i zasobów, którymi dysponujemy. Jeżeli mamy dobrą pozycję i wymagany wkład własny to na pewno jest to opcja do rozważenia. Jednak same aspekty materialne nie wystarczą. Do prowadzenia biznesu potrzebujemy też dużo cierpliwości i zaangażowania. Szczególnie na początku może to być trudne, ponieważ musimy poczekać na okres zwrotu, aby skończył się początkowy wkład. Może to potrwać nawet rok, w tym czasie mniej wytrwali przedsiębiorcy mogą się zniechęcić. Przy prowadzeniu tego typu biznesu ważna jest również otwartość na nowości i kreatywność, aby pozostać atrakcyjnym na dynamicznym rynku jakim jest sprzedaż kosmetyków.